Koeltex en Servex gaan samen verder - Nieuws - KNVvK - Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Koude

Nieuws

Koeltex en Servex gaan samen verder

Heibloem/Haelen 22 mei 2017 - Sinds 16 mei 2017 maakt Koeltex koudetechniek en airconditioning deel uit van Servex Holding BV. Koeltex blijft zelfstandig opereren. Voor medewerkers en relaties verandert er door de overname niets.

De wens om sneller te kunnen vernieuwen is de reden waarom beide bedrijven besloten hun krachten te bundelen. Samen hebben Koeltex en Servex  de robuustheid die nodig is om tot verdere innovaties op het gebied van duurzame koudetechnieken te komen. Algemeen adviseur en oprichter van Servex Hen van den Kerkhof: ‘Servex werkt al sinds 2014 uitsluitend met de natuurlijke koudemiddelen Co² en Propaan in nieuwe installaties. Dat zijn niet alleen onschadelijke, natuurlijke koudemiddelen, de toepassing ervan bespaart ook veel energie. Iets dat veel klanten al hebben ervaren.’

Servex wil de expertise die het bedrijf op het gebied van natuurlijke koudemiddelen heeft verder doorontwikkelen in een thermisch project met Co² dat nog eens een extra energiebesparing van circa 7% in de wisselaars oplevert. LimburgMakers, een investeringsprogramma van LIOF, ondersteunt deze duurzame ambitie.

Jacqueline Gommans, directeur Koeltex: ‘De ontwikkeling van duurzame koudetechnieken gaat in de toekomst een steeds belangrijkere rol spelen in onze branche. Alleen zijn wij te klein om ingrijpende innovaties te ontwikkelen. Innoveren vraagt immers om geld en mankracht. Samen hebben wij wel de juiste omvang én de benodigde slagkracht om grote stappen te zetten. Bovendien is Servex een toonaangevend bedrijf wat betreft het gebruik van natuurlijke koudemiddelen. Ik ben dus blij dat wij binnen de Servex Holding bij kunnen dragen aan het verduurzamen van koudetechnieken.’

Bij Servex in Heibloem werken 20 mensen, Koeltex werkt vanuit Haelen en heeft 12 medewerkers in dienst. Alle medewerkers behouden bij de overname hun baan. Ook voor de klanten van beide bedrijven verandert er niets. Zij worden door de vertrouwde medewerkers bediend. De lijnen blijven zoals vanouds kort en persoonlijk.

berichtdatum: 22-05-2017

« terug naar overzicht